Queen Conchita

Ritade in text i den här bilden. Hittade den på tumblr och det är nog den bästa bilden jag har sett på länge. Försökte få den printad på en tygpåse men tack vare kära copyrightlagen fick jag inte. :-) 
 
Hallåååå! Vem tittade på Eurovision i lördags? THIS GURL. Missar aldrig Eurovision, bästa dagen på hela året, speciellt det här året då underbara Conchita tog hem vinsten. Tyckte Danmark hade gjort ett bra jobb med hela Eurovision! Men som varje år så är den kvinliga programledaren så fruktansvärd stel. Ville bara skaka om henne. Men i alla fall det var en väldigt spännande Eurovision, men självklart fanns det lite negativt. 
 
Polen - seriöst??? Vet inte om hon sångaren var uperironisk eller om hon verkligen gick med på allt. Kunde faktiskt blivit en bra låt om den inte var så sexistisk. 
Vitryssland - Som den svenska kommentatorn sa: Ja som med alla cheesecake så blir man ganska mätt efter 3 minuter. 
Ryssland - Förstod verkligen inte grejen. Tyckte det var otroligt mäktigt att hela arenan buade såfort de fick poäng. Att ändå man vågar ställa sig emot ett land i Eurovision, även om det kanske var lite taskigt emot tvillingarna som sjöng Rysslands bidrag. 
Sverige - Bra jobbat, men till slut hejade jag inte på Sverige utan var mest: Yay tack för 8 poäng! ...12 POÄNG TILL ÖSTERRIKE FUCK YEAH
 
Slutet var ett epic ögonblick. Ja, jag använde ordet epic. Är stolt över Europa och vårt val över vinnaren, Conchita is the Queen of Europe. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback