Silver Linings Playbook

Godkväll allesammans. Denna söndag har jag bäddat mig ned i soffan med filmen Silver Linings Playbook, eller som den heter på svenska: Du gör mig galen!
 
Om jag ska förklara filmen kort så handlar det om en man vid namn Pat. Han har vissa mentala problem och har nyss fått flytta tillbaka till sina föräldrar där han försöker få åter kontakt med sin ex-fru, men hans liv blir lite mer utmanande när han träffar den mysteriska kvinnan Tiffany som har liknande problem till Pat.
 
 
Varför jag valde filmen var väll för att Jennifer Lawrence är en av huvudrollerna tillsammans Bradley Cooper från Baksmällan. Båda två var verkligen hur bra som helst som skådespelare och passade perfekt för rollerna. Och vad jag verkligen tyckte om var att de inte försökte få Jennifer att se ut som den perfekta flickan. Sminket var ibland smutsigt och hennes hy såg inte strålande ut hela tiden. Jag har blivit så trött på det hela "perfekta" i filmer, speciellt i romantiska komedier. Detta var mer äkta. Dock har hon så sjukt fin kropp, åhhhhhh.
 
Sen skiljde den sig från många romantiska komedier jag har sett genom att ha en bra mängd av humor och allvar. Humorn var smart, men samtidigt låg det en mening genom hela filmen. Dessa två personer hade verkligen mentala problem, vilket syntes på ett både humoristiskt sätt och sorgset sätt. Filmen gjorde mig dock väldigt glad, speciellt sista scenen. Jag log igenom hela. Det var helt enkelt inte den typiska romantiska komedin, vilket jag tyckte om! 
 
Jag rekommenderar verkligen att se den! Den är väldigt mysig och delar med sig med ett skratt eller två, samtidigt som det är en bra story som skiljer sig från mängden.

Så fina båda två. Okej jag håller på att somna på soffan ska gå och lägga mig nu baaaaaaaaai!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback