Stockholm är underbart

Heeeej förlåt att jag inte uppdaterade igår jag var verkligen supertrött och orkade inte fixa alla bilder tyvärr :( 

Men nu har jag tid att berätta lite om min dag i Stockholm! Tågresan gick jätte bra, gick väldigt fort. Vi kom till Stockholm, det var kallt och blåsigt. Men sen hittade vi stan vilket jag aldrig skulle hittat själv haha, Henrietta har ett bra lokalsinne. :) 
 
Sen vandrade vi runt och var helt chockerade över hur stort allting var, det var verkligen enormt! Vi kände oss som små barn i en godisaffär. Men i alla fall så hittade jag lite saker här och där, men blev väldigt förvånad över hur dyrt allting var. Det kändes verkligen som ett slag i ansiktet när man såg priset som kunde ligga på nästan 800 kr. Man bara: Jahopp hejdå pengar
 
Sen så skulle vi äta lunch, och jag och Henrietta ville inte äta på något snabbmatställe utan vi ville ha lite finare mat... Det var nog det största misstaget jag har någonsin gjort. Vi gick till Sturegallerian och satte oss på en resturang på övervåningen, tyckte det såg mysigt och trevligt ut. Vi fick menyn och då ser jag:

"Råbiff med pommes och klassiska tillbehör" Min hjärna förvandlar detta till: En biff som är stekt men lite blodig på insidan med sås och chips

Tyckte det lät skit gott tills vi fick maten... Det var en råbiff. RÅTT KÖTT! En stor klump med bara rått kött, och jag kände mig så dum att jag inte hade fattat det. Till och med servetören tyckte jag var konstig som inte hade förståt det... åhhh, inte så kul stund haha. Men annars var allting jätte bra! Vill åka dit igen. 
 
Visar det råaköttet senare, nu ska jag ta ett bad! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback