The dark knight rises

Okej, så det blev bio faktiskt för mig två gånger! Har ni sett två superhjälts filmer. The amazing spiderman och den nya Batman filmen! Så jag är helt slut och vill inte gå på bio igen på ett tag, haha! Alla filmer började också runt nio och var ungefär två och en halvtimme, så när man kom hem la mig direkt. Var helt slut i huvudet. >_<' 
 
Men vad tyckte jag om filmen? 

Batman var en väldigt mörk film för att vara en superhjältsfilm, jämfört med Spiderman som var mer romantisk/rolig och spännande. Det var väldigt spännande och pirrigt vid vissa moment, men jag satt alltid och undrade när "slutscenen" skulle komma. Sedan var det en oväntad twist i slutet, vilket jag inte alls var beredd på vilket var ett plus. Mycket bra handling och bra skådespelare!
 
Negativa var väll att jag inte försod varför Batman får så mörk röst när han tar på sig kostymen än i normala fall? Han låter inte alls "cool" :( Nu har jag säkert fått massa Marvel haters på mig! 
 
Men annars bra film. Skulle nog inte orka se den en gång till men rekomderar den. ^^
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback