Saving Mr Banks

Så ikväll hade jag och pappa filmkväll. Min pappa är väldigt petig med film, ser väldigt få filmer rättare sagt. Så jag tänkte, varför inte ta en film med Tom Hanks? Jag har aldrig sett Tom Hanks göra en dålig film, och återigen fick jag det bevisat i Saving Mr Banks. Fast det är inte Tom Hanks som är huvudrollen, utan Emma Thompson. Och skit, vilken bra skådespelare hon är.
 
 
Filmen handlar kort om att Mr Disney vill jobba med Pamela och göra hennes bok Mary Poppins till en show. Hon är dock väldigt kräsen till idén och har lite saker hon själv behöver bearbeta från sin egen barndom.
 
Filmen var så mycket mer än vad jag trodde den skulle vara. Skådespelarna var helt otroligt duktiga, scenerna var hur vackra som helst och de hade så fina kläder. (vill leva på 60-talet </3) och det kändes verkligen som jag såg den riktiga Walt Disney framför mig, samt Pamela Travis. Jag älskar filmer som man kan bara sitta tillbaka och njuta av, eftersom det finns inget man kan klaga på. Det var en fröjd för ögonen och jag rekommenderar den starkt om du ska en myskväll med familjen. Charmig och väldigt vacker film som bygger på en sann historia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback