Underlig dröm

Så jag hade en väldigt märklig dröm inatt. Som de flesta är situationen för homosexuella i Ryssland väldigt illa. Jag har sett flera videos av homosexuella bli nedslagna och tvingats göra hemska saker (t.ex. erkänna inför videokameran att de ångrar att de blev homo). Vill inte ens tänka på det. Förstår inte, det är 2014 och ännu har folk ett problem med andras sexuella läggning. DET ANGÅR INTE ER FATTA DET NÅGON GÅNG. I alla fall - min dröm. Jag drömde att jag var en kille, en av mina favorit idoler faktiskt (ingen kommer veta vem han är för han är koreansk), så gick jag med min pojkvän hand i hand. Vi var påväg emot mitt hus och påvägen dit ser jag ett gäng med män som stirrar på oss. En av männen tittar på mig med ett prövande leende och frågar; You gay? Jag svarar nej nervöst med tanke på vad som kan hända, fortsätter med min pojkvän runt hörnet. Då kan jag höra dem springa efter oss, och som i alla madrömmar blir kroppen stum och man kan knappt röra på sig. Min pojkvän hinner fram till dörren men jag fångas och vaknar upp kallsvettig. Det hemska var att allting kändes så verkligt. Och ja, det händer ju i Ryssland just nu.
 
Ni som inte accepterar homosexuella borde ta en riktig titt på er själva och fråga; Varför? Varför angår det mig? Varför ska jag bestämma vad för läggning hen ska ha? Varför ska jag döma dem över någonting man inte kan styra över? Varför är det ens ett problem från första början?

Man får bli kär i vem man vill, oavsett kön. Punkt slut.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback