Då firar vi mitt hemland

 
Godmorgon! Idag är det sjuttonde maj, och ja, det är Norges national dag! Yaaaaay!
Ballonger och massa torsk. Typ så firar vi. Är i alla fall hemma i Sverige, även om det skulle vara trevligt att ta en sväng upp till hemlandet. Vet inte riktigt varför vi är hemma dock, kanske är vi för lata helt enkelt. Men vi ska nog fira med god mat, hoppas jag. Det måste vara god mat.
Dock har jag alltid gillat Norges nationalldag mer än Sveriges. Det är mycket större firande i Norge än Sverige, i alla fall vad jag har upplevt. Och så finns det heliumballonger, vilket är typ det bästa som finns när man har så barnsligt sinne som jag.
 
Är också ledig från skolan! Inte pågrund av national dagen, även om det skulle vara sweeeeet, utan för jag har två inställda lektioner. Har bara två lektioner på fredagar, hur fantastiskt är inte det? Så japp, ledig hela dagen. Ska träffa kanske en eller flera vänner och köpa godsaker på stan, sen ska jag sorgligt nog spendera resten av dagen framför datorn.
 
Ha en bra fredaaaaaaaaaag!

Kommentarer
Postat av: Henrietta

"Grattis" på nationaldagen Hennie! :D

Svar: Haha tackar så mycket! :D Firar för fullt ;)
None None

2013-05-17 @ 16:38:06
Postat av: cecilia

SUTTONDE MAAAI

Svar: BESTE DAGEEEEEEN
None None

2013-05-18 @ 17:32:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback